Op zoek naar goede tekstschrijvers

25jul - door admin - 0 - Over Geen categorie

Wanneer je een klein of middelgroot bedrijf bent, heb je waarschijnlijk geen enorm budget voor de creatie van nieuwe teksten voor op de website of voor het onderhouden van een blog. Grote bedrijven hebben daarvoor iemand in dienst of soms is er een heel team aan de slag voor het schrijven van mooie teksten om klanten te overtuigen.

Als kleiner bedrijf kan je ervoor kiezen om samen te werken met een bureau dat gespecialiseerd is in copywriting. Zij hebben een aantal schrijvers in dienst en afhankelijk van jouw vraag en het beschikbare budget stellen ze voor jou een offerte op. Een goed tekstbureau levert snel en keurig werk. Je betaalt natuurlijk wel wat voor zo’n service en een groot deel van die kosten gaan naar de middelman, niet naar de schrijver. Betaal je liever wat minder?

Aanbevolen: online SEO teksten redigeren

Dan zijn er altijd de zogenaamde “content mills”. Deze websites bieden weinig service, maar je kan een opdracht online zetten. Schrijvers kunnen deze opdracht oppikken en je hebt een tekst binnen de 24 uur. De kwaliteit van de teksten wordt bewaakt door een team van reviewers.

Ben je echter op zoek naar een bepaalde stijl die goed bij jouw product of bij jouw bedrijf past? Dan kan het ook nuttig zijn om zelf op zoek te gaan naar de juiste freelancer waar je mee kan samenwerken op langere termijn. Vele freelancers verkopen hun schrijftalent rechtstreeks aan de klant. Vaak hebben deze schrijvers een eigen website met een portfolio met enkele voorbeeldteksten. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze ook een account bij de grote freelancerswebsites zoals Upwork of Freelancer.

Tip: Swaanscommunicatie.nl – SEO tekstschrijver

Met iemand samenwerken op freelance basis is natuurlijk altijd een gok en het vergt heel wat communicatie en wederzijds vertrouwen. Het kan ook even duren voor je de juiste persoon voor de job vindt. Voor een groeiend bedrijf kan de juiste match echter een sterke meerwaarde bieden. Goed geschreven content is immers een onmisbaar ingrediënt in het lokken van nieuwe klanten en het creëren van nieuwe content zorgt ervoor dat mensen blijven terugkomen.