Online marketing in de vorm van SEO en SEA

26jun - door Anouk Schuchmann - 0 - Over Geen categorie

Online marketing is een erg breed begrip tegenwoordig, maar wordt op het internet vaak gedefinieerd als alle bedrijfsactiviteiten die zijn gericht op het afzetten van producten en diensten en het ontwikkelen van klantrelaties via het internet. Nog steeds erg breed hoor ik je denken. Koen Beeren Online Marketing is gespecialiseerd in SEA en SEO, twee vormen van online marketing om de online zichtbaarheid te verhogen om zodoende de afzet van producten en diensten te stimuleren.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

SEO, ofwel Search Engine Optimization, is een vorm van online marketing waarbij verschillende technieken worden gebruikt ter optimalisatie van de organische zichtbaarheid in zoekmachines, zoals bijvoorbeeld een Google, Bing of Yahoo. Hoe werkt dat dan? Iedere zoekmachine heeft zijn eigen algoritme waarop de ranking van de organische zoekresultaten is gebaseerd. Deze zoekmachines hebben het doel om de zoekopdracht van bezoekers zo nauw mogelijk overeen te laten komen met het zoekresultaat en de uiteindelijk pagina/website waarop men zal komen.
Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het actief optimaliseren van een groot aantal factoren om zodoende ervoor te zorgen dat je op bepaalde zoektermen goed gevonden wordt. Koen Beeren Online Marketing is op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van de algoritmes van verschillende zoekmachines. Op deze manier weet Koen Beeren Online Marketing altijd hoe en wat ervoor nodig is, om websites beter te laten ranken in de organische zoekmachines.
SEO, zoekmachine optimalisatie, bestaat uit 3 belangrijke onderdelen, namelijk techniek, content en autoriteit. De techniek en content zijn voornamelijk op de website zelf gericht, terwijl het verhogen van de autoriteit (linkbuilding) voornamelijk plaatsvindt middels het plaatsen van links op andere relevante websites. Op deze manier verhoog je de waarde van de website waardoor je eerder op zoekmachines hogere posities zult genereren.

Google AdWords (SEA)

Wat is Google AdWords, ofwel SEA, Search Engine Advertising, dan weer? Deze heb jij waarschijnlijk regelmatig voorbij zien komen. Voorbeelden van advertenties via Google AdWords zijn namelijk de betaalde zoekresultaten die je af en toe voorbij ziet komen wanneer je zoekopdrachten ingeeft. Vroeger nog te herkennen aan de herkenbare gele vlakken op de achtergrond, maar momenteel is het onderscheid nauwelijks te zien. Google AdWords is een advertentieprogramma van Google, je kunt daarmee adverteren in de zoekresultaten van Google. Je kiest dan bij welke zoekopdrachten je advertentie vertoont wordt en daar betaal je dan voor.
Google AdWords, zoekmachine adverteren, is daarnaast weer op te delen in het Google Display Netwerk en het Google Zoeknetwerk. Het Google Display Netwerk bestaat uit een grote verzameling partner websites van Google. Ofwel, de visuele banner advertenties en de remarketing campagnes waarbij je regelmatig wordt bestookt met producten die je zojuist ergens hebt bekeken, behoren tot advertenties in het Google Display Netwerk. Een vorm van push-marketing. Het Google Zoeknetwerk bestaat uit zowel de organische (niet-betaalde) en de Google AdWords (betaalde) advertenties. Een vorm van pull-marketing.

Hulp met het inzetten van SEO of SEA?

Heb jij een website en heb jij hulp nodig met het inzetten van online marketing in de vorm van SEO (zoekmachine optimalisatie) of SEA (Google AdWords), neem dan contact op met Koen Beeren Online Marketing. Een freelance online marketeer woonachtig in Haarlem met 6 jaar ervaring in de online marketing branche. Diverse Google AdWords (o.a. Google Shopping) en Facebook advertising campagnes worden beheerd en geoptimaliseerd, vaak in combinatie met SEO (zoekmachine optimalisatie) trajecten en conversie optimalisatie advies. Heb jij hulp nodig en wil jij beter gevonden worden? Neem contact op met Koen Beeren Online Marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *