Een baan in de online marketing!
Ben jij altijd al fan geweest van online marketing, heb je net je diploma in the pocket en kun je niet wachten om die baan binnen te slepen? Dan zou ik zeggen, gaan met die banaan! Er zijn op dit moment ontzettend veel leuke online marketing vacatures. Natuurlijk is het goed om even stil te staan bij het feit welke skills jij allemaal in huis moet hebben om je te kunnen onderscheiden van de rest. Daarnaast heb je ontzettend veel richtingen die je op kunt gaan. Zo kun je aan de slag als SEA-specialist, SEO-specialist, Content Marketeer, Webanalist, Conversie Specialist, Social-mediaspecialist en E-mailmarketeer. Een goed idee om eerst is rustig na te denken over wat je precies wilt gaan doen.
Count your skills
Dus, begin bij het begin. Wat vind je het allerleukst om te doen? Hou je je liever bezig met social media? Of ben je meer een cijfertjesfreak? Dat laatste is sowieso belangrijk. In de online marketing wereld draait het nu eenmaal om data, data en nog eens data. Een goed ontwikkeld analytisch vermogen helpt je om je concurrenten voor te blijven. Een mooi pluspunt dus! Hier zal je toekomstige werkgever blij mee zijn.
Hoe meer kennis, hoe beter
Super fijn om te weten dat je heel veel kanten op kunt gaan in de online marketing. Maar ook al ga je straks een bepaalde richting op, het is goed om je op meerdere vlakken te oriënteren. Ga je aan de slag als SEA-specialist? Dan is het handig om in ieder geval iets te weten op het gebied van SEO. Hierdoor boek je meer resultaat uit je SEA-campagnes. Kijk dus goed om je heen, en probeer altijd meerdere kansen te pakken en vooral te leren. Zo wordt jouw CV ook nog eens super aantrekkelijk!
Ben je erachter gekomen dat de online marketingwereld toch niet echt iets voor je is, kijk dan is naar een baan in de IT. Zo kun je bijvoorbeeld gaan voor een baan als programmeur. Met kennis van HTML en Java ontwikkel jij alle systemen en applicaties, zodat jouw collega’s hun werk makkelijk en goed kunnen doen. Ook heel interessant!