Het organiseren van een bijeenkomst op een externe locatie

22feb - door admin - 0 - Over Organiseren

Wanneer je besluit om een evenement, vergadering of congres op een externe locatie te organiseren komt er een boel kijken bij dit soort plannen. Je kunt niet zomaar van alles organiseren zonder dat je eerst een duidelijk beeld hebt van wat je wensen en behoeftes zijn. Iets organiseren zonder dat je honderd procent duidelijk hebt wat je eigenlijk wilt kan zorgen voor een talrijk aantal problemen, problemen die je liever wilt voorkomen. Hierbij kun je denken aan onverwachtse problemen met betrekking tot rekeningen, een gemis aan apparatuur, zoals beeld en geluid en andere zaken.

Maak duidelijke afspraken

Een locatie, zoals een congreslocatie of een vergaderlocatie, kan niet raden wat jouw precieze wensen zijn op het gebied van het organiseren van een evenement of congres. Daarom is het zeer belangrijk dat je afspraken maakt over details. Hierbij kun je denken aan details over het gebruik van beeld en geluid, catering of iets als het gebruik van meerdere zalen voor je locatie. Wat je wensen ook zijn, maak goede afspraken met de locatie die je wilt huren zodat alle neuzen dezelfde kant op staan.

Denk aan de geografische locatie

De geografische locatie is van groot belang. Dit komt enerzijds doordat je wilt dat er zoveel mogelijk mensen op je vergadering of congres kunnen komen en anderzijds omdat je een locatie wilt die gemakkelijk in gebruik is. Breng de locatie van jouw gasten in beeld en pin deze op een kaart van Nederland. Span vervolgens een touw tussen de verschillende pinnen. De plaats waar de meeste touwtjes kruizen is de ideale vergaderlocatie voor jouw volgende vergadering.

Succes!

Ik wens je ontzettend veel succes bij het organiseren van een vergadering of evenement op een externe feestlocatie. Met goede afspraken, kom je in ieder geval een heel eind. En onthoud dat het organiseren van een dergelijk evenement ook best leuk mag zijn!